הבלוג שלנו

רוצים לשמוע איך הפך האי טנריף ליעד המושך אליו תיירים? 

האקלים הנעים והטמפרטורה הנעימה של הים הפכו את טנריף ליעד תיירותי בעשורים האחרונים של המאה ה -19. 

באותה תקופה אלפי אנשים הסובלים מבעיות בריאות נהרו לאי מאירופה כדי להתאושש מהראומטיזם שלהם, מבעיות עור ומקשיים בנשימה, וניצלו את האוויר האטלנטי הטהור של האיים הקנריים והמים הצלולים שלהם. 

למרות שהוא כבר היה פופולרי בקרב חוקרים, בוטנאים וגיאולוגים, טנריף החל את עלייתו הפך ליעד העיקרי לחופשה, כפי שהוא כיום.

בשנת 1886 מלון Valle de La Orotava וחברת Sanatorium נוסדו בפוארטו דה לה קרוז, והיו אחראים על ניהול מרכז הבריאות של מלון אורוטבה ( the Orotava Grand Hotel health centre ).

כמה שנים לאחר מכן, הוקמו מבנים אחרים במטרה לספק מקום לינה ולהבטיח את נוחות המבקרים בצפון טנריף, מה שהפך את המלון לאתר הנופש הראשון בארכיפלג כולו.

החל משנות השישים של המאה העשרים החל טנריף לקבל תיירים שהגיעו בחיפוש אחר מנוחה, שמש וים.

חשוב להדגיש את היופי הטבעי של פסגות האי ואת המורשת ההיסטורית העשירה של עריה ועיירותיה כבונוס נוסף לפרופיל שלה כיעד שמש וים, מה שמוביל את הפופולריות של טנריף לגדול שנה אחר שנה.

כבר בשנות השמונים התפשטה התיירות לדרום האי והתיישבה באזורי מפתח כמו לוס כריסטיאנוס, פלאיה דה לאס אמריקס וקוסטה אדחה. יתרה מזאת, הפארק הלאומי טיידה הוא הפארק הלאומי השני הכי מבוקש בעולם. Teide National Park.

מי מהדמויות והשמות הכי ידועים ביקרו בטנריף?

בין הדמויות המהוללות ביותר שביקרו בטנריף היא הסופרת הבריטית אגאתה כריסטי, שבילתה את שהותה בפורטו דה לה קרוז בשנת 1927. כאן סיימה לכתוב שני הרומנים הידועים ביותר שלה: תעלומת הרכבת הכחולה וה מר קווין המסתורי ”.

עוד בשנת 1959, יאכטה מפוארת ממרוקו עגנה בסנטה קרוז והעבירה את אריסטו אונאסיס יחד עם אשתו ווינסטון צ'רצ'יל, שעד אז היה בן 85.

ג'ורג 'הריסון, רינגו סטאר ופול מקרטני הגיעו גם הם לחופשה בטנריף לאחר שהשיקו את אלבומם הראשון בשנת 1963, שם הם השתלבו באושר בין המוני המבקרים הזרים והיו מסוגלים ליהנות מחופשתם האחרונה ללא הפרעה על ידי שומרי ראש, מעריצים ותקשורת.

בשנת 1993 נערך קונצרט גדול שנערך בו ביקר מייקל ג'קסון במהלך סיבוב ההופעות שלו. יותר מ 45,000 איש השתתפו בקונצרט הזה בטנריף. ג'קסון נהנה משהותו באי יחד עם כמה מבני משפחתו והתאכסן באחד מבתי המלון הטובים ביותר באי המוקם בפוארטו דה לה קרוז – Hotel Botanico & the Oriental spa garden

רבים וטובים התארחו גם הם במלון היוקרתי והמיוחד הזה כולל ביל קלינטון שעל שמו קרויה סוויטת היוקרה הגדולה והמפוארת, גאוות המלון. 

בשנת 2008 הגיע ביל קלינטון נשיא ארה"ב לשעבר לחופשה בת 4 לילות במלון והאריך את שהותו ב 5 לילות נוספים. כאות הוקרה, נקראת הסוויטה הנשיאותית על שמו.

סוויטת ביל קלינטון מככבת באגף משלה בקומה החמישית ועם גישה פרטית, ואירחה מספר אורחים מלכותיים, ידוענים ופוליטיקאים.

עיקר הפעילות התיירותית של טנריף מתרחשת בשלושה אזורים: הדרום, עם ניגודיות מיוחדת בין הכפריים בהרים, לבין החופים המרהיבים  ומגוון האירוח האקסקלוסיבי בחוף.

המטרופולין, עם הרבה מחיי הקניות והתרבות של האי.

והצפון שמשלב נופים מדהימים עם הגסטרונומיה האמיתית ביותר של טנריף ופינות נסתרות. טבע, ספורט, רגיעה, פנאי, חופים … כל מה שאתה מחפש, לטנריף יש את זה.

 

מאז ועד היום, האי טנריף מושך אליו כ 9 מליון תיירים בשנה, בשל היותו קרוב מאד לספרד היבשתית ולאירופה במרחק של 2-4 שעות טיסה.

מיקום האי עושה אותו נגיש לשלוש יבשות ודבק לקשרים ולהתפתחויות בין אירופה, אמריקה ואפריקה.

טנריף הוא האי הגדול ביותר בין האיים הקנאריים, אבל לא גדול מכדי לטייל בו – מבקרים יכולים לנסוע מקצה אחד של האי אל השני ביום אחד. המרחקים ניתנים לשליטה בקלות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *